Paranormal Activity läskigaste filmen någonsin?

Det var en enkel söndag, efter en helg av sovande så kunde jag helt enkelt inte lägga mig i tid nog.
Så jag satte mig framför datorn men såg med dyster blick att det inte fanns något att göra som redan inte hade blivit gjort. Jag bestämde mig helt enkelt för att titta på film... och jag valde Paranormal Activity!

klockan var runt 1 och nattens täcke hade långt ifrån försvunnit. ensam i min säng tittade jag på denna film och... och...

IT SUCKED!
(ganska)

http://www.magme.com/blog/wp-content/uploads/2009/10/paranormal-activity-dwrks2.jpg

Den var tråkig, långsam story och... inte helt så dum när man väl tittar på den. Men om man blickar tillbaka så förstår man verkligen hur dum och seg den är.

Om ni inte nu vet alls vad jag pratar så snackar jag just om Paranormal Activity! En film som filmas någonstans i USA med en ganska stor "handy kamera".
En man och hennes kvinna blir utsatta av en "DEMON" Och hela filmen går ganska mycket ut på hur mannen filmer alla händelser när de sover, och det är här det stör mig!

EN DEMON! Okej... lyssna bara. En demonisk makt som har makten att kunna styra över sinnet och tom fysiskt med saker för att t.ex. döda någon. Ett gevär kanske?
Men NEJ! ne, den vill hellre öppna en dörr och SEN STÄNGA DEN! och springa ner för en trappa. Whoopi doo! så busigt :=D

Skulle jag nu få chansen att bli en demon så skulle jag iaf göra lite värre. T.ex. DÖDA DEM DIREKT
Eller aa, om deras ointelligenta och lågförstående hjärnor för "det oförklarliga" så kanske öppna en dörr roar mig ett tag. MEN INTE TYP FEM NÄTTER I RAD... nej. Kanske två sen dödar jag dem och hittar några nya.

Nej men om vi ska vara seriösa, så tycker jag filmen var helt okej. Lite "spooky" var den. Och lätt en av de bättre skräckfilmer jag sett. Och man kanske tom är lite rädd efter filmen. Men när man väl har smält de mesta av materialet i filmen så.... mhe.
Det var en bit när en flicka som var besatt av demonen åt upp sin egen arm. det fick faktiskt mig att rysa lite. Men annars så känner jag ju ingen rädsla eftersom jag är så MANLIG

Fast hur de har tagit fram filmen måste jag säga är helt genialiskt att bara spendera några få hundratusen på filmen och istället satsa på att HELT OCH HÅLLET ÖVERREKLAMERA DEN! jag skojar inte... den är helt överreklamerad...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0