Vaccin = Jenny McCarthy? (del 2)

Så efter jag har tagit mig mod nog att fortsätta denna del av vaccin nu när jag nyligen läste en artikel om att en liten pojke som dog av svininfluensan och att Leksand gick före riskgrupperna till vaccinet.

Aja, för att fortsätta detta inlägg så ska jag bara lista ut var jag var någonstans... Aa juste!
Att ta vaccin mot svininfluensan är bra! jag vet helt sjukt, att inte bli sjuk är faktiskt bra?

Det roliga är att människor fortsätter med dessa konspiration-teorier.
Så vad ska vi ta seriöst...?

En bok av en kvinna där hon påstår att vaccin kan leda till autism.
Jag kan inte försöka övertala er mer än vad jag gör just nu...

Fil:Jenny McCarthy at E3 2006.jpg<---------- ( IDIOT ) =D

Ska ni ta ord från en fd-playboy modell eller EXPERTER som faktiskt har en aning om vad de pratar om.
Alla experter säger nästan samma sak och det är på ett ungefär;

"Vaccin idag räddar tusentals liv"

"Svininfluensan är inte dödlig om du INTE befinner dig i en riskgrupp MEN! vill du ligga i 40 graders feber i en vecka och må piss visst! det är upp till dig"

"Vaccin är lika farligt som att äta något, ALLA reagerar olika!"

(t.ex. om du är allergisk mot något)

Jag säger bara vad jag har lyckats tolka av experternas egna åsikter om vaccin.
Men ja ska jag vara helt seriöst så lyssnar inte folk på detta, så länge det är en kändis som har skrivit en bok och har många följeslagare bakom sig så håller det.
Boken själv behöver inte vara bra, nej den kan lika gärna vara tom. Det som spelar roll är introduktionen bakom boken, titeln och att en kändis har skrivit den. Mer läser inte människor.

Sen får de höra vad som sägs om boken och får en egen åsikt om det efter ett tag. Och antagligen hatar de den eller älskar. Men att just massa männsikor började tro på detta är typiskt. För i denna konstiga värld spelar det ingen roll om en expert som faktiskt kan något om ämnet säger en annan sak.

Så länge det finns minst 5 gapiga idioter och 5 andra svagare individer som håller med va de "gapiga idioterna" säger så helt plötsligt har de helt rätt fast de troligen har FEL eller att de inte har någon allra minsta aning vad de pratar om.

Vi lever i en galen värld minst sagt.... ------------------------->


Kommentarer
Postat av: sCyth

Men älskade du. Personliga påhopp och mobbning finns i massor på nätet.

Men jag orkar inte strida med någon som inte ens har ett ansikte för mig. Jag skrev ju bara att jag inte gillar Amanda Jenssen. Förlåt, förlåt.



Ja, man reklamar genom att skriva sin bloggadress som kommentar på en jävla massa vids (spec videobloggar), sen vem som gjorde det skiter jag i.



PEACE, Erik?

nyp i stjärten! :p

2009-11-03 @ 20:55:50
URL: http://scyth.blogg.se/
Postat av: sCyth

Okej. Jag antar att om jag hade snopp mellan bena hade jag fattat det, men jag är tjej och vi tar allting personligt! Live with it. :)

Men the soft side of Erikerovrar var riktigt trevlig!



:D

2009-11-03 @ 22:04:05
URL: http://scyth.blogg.se/
Postat av: Rebecka L G

Sv: yeeah!! (:

2009-11-15 @ 20:51:22
URL: http://paparazzibecka.blogg.se/
Postat av: elin

vadå?

2009-11-15 @ 22:04:23
URL: http://byelinbergstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0