Tror du på gud?





I mitt tidigare inlägg pratade jag om just kristendomen och deras sätt att försöka värva mer människor till just den religionen.
Det är ganska roligt när man tänker på det, vad är det för skillnad från idag och på medeltiden med kristendomen?
Med tanke på att på medeltiden försökte man med våld och plundring ta över världen och idag använder vi av visserligen lite smått mer civiliserade åtgärder att försöka erövra världen. T.ex. smutskastning, lögner och hjärntvättning.

Man kan ju undra vad de kristna tänker. Visserligen gömmer de sig bakom att:
"Vi salvera mänskligheten från ett grymt öde efter döden med guds ord" men vi kan även lägga till "genom att våld, lögner och hjärntvättning" Hmm... vad kommer hände med dessa "kristna" typen av människor om de gör precis vad de okristna gör.

Skulle jag vara kristen vilket jag inte är, så skulle jag inte gå runt i min vardag försöka övertala människor att bli kristna.
Jag tror detta är något man ska upptäcka själv och inte genom att någon IRRITERANDE person försöker trycka in påhittade DUMHETER i skallen på dig om varför du måste bli kristen. T.ex. som skärselden, som det inte finns spår av i bibeln just för att de kristna tycker att alla borde bli kristna WHAT SO EVER! även om detta inkluderar att ljuga för en om livet efter döden.

Detta är något man inte frågar sig varje dag om just "Tror jag på gud" och om du gör det, varför? vad fick dig att inse att vi måste vara styrda av en högre makt. Att vi är skapade av denna så kallade gud.
Idag i Sverige ser vi inte det som en så stor grej, just detta om gud makt. Men i vissa länder så är det faktiskt lite viktigare att åka till kyrkan varje söndag och tro på gud.

Själv tycker jag att 2000års gamla berättelser om saker som har hänt för längesedan inte vekar vara så mycket till bevis om att det finns en högre makt. "Ett gudligt väsen". Nej jag håller mig nog till den lite mer nutida teorin om hur just vi skapades.

Följ med då på blogglovin' länk där --------(typ)----------------->

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0